środa, 25 marca 2015

Celem wyjaśnienia różnicy pomiędzy szydełkiem de Lunevill a szydłem


W celu rozjaśnienia nieco może, albo zaciemnienia, nie wiem...?
 To dwa przyrządy - większy to szydełko de Lunéville a mniejsze to moje szydło do pracy.
Szydełko de Luneville służy do haftu ściegiem łańcuszkowym, to narządzie którym się haftuje. Końcówka jest z haczykiem i nią zahaczamy nitkę będącą po lewej stronie i przeciągamy przez pętelkę po prawej stronie.
Moje szydło nie jest przyrządem do haftu jako takiego , to przyrząd pomocniczy służący do wielu rzeczy:). Ale najważniejsze jest to :
gdy nitkę z igłą mam po lewej stronie to szydło wbijam po prawej stronie w miejscu, w którym potrzebuję kontynuować haft. Palcem lewej ręki/ i w niej mam również igłę z nitką/ wyczuwam końcówkę igły szydła- i w tym miejscu bez wielokrotnych prób wbijam igłę z nitką i wyciągam na prawą stronę. Nie kombinuję, nie trafiam po parę razy aby igła "wyszła" w odpowiednim miejscu:)
Szczególnie ważne jest to przy haftowaniu haftem złotym na kartonie, gdzie przebijam szydłem karton tworząć dziurkę i muszę od spodu wbić igłę z nitką dokładnie w to miejsce . Spróbujcie bez szydła a jak nie traficie igła zamiast w dziurkę wbije się w palec lewej ręki :)
Zbliżenie końcówek  - szydełko de lunevill ma haczyk , a moje szydło to normalna igła.
Mam nadzieję, że rozwinęłam temat dość wyczerpująco

6 komentarzy:

  1. Czyli zgadłam ! :-) jakby nie było szydło służy do "robienia dziurek" !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :):) z jednej strony tak a z drugiej strony raczej jest to "naprowadzacz na dobrą drogę":):)

      Usuń
  2. Witam, gdzie w Polsce mozna kupic te szydelko do haftu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też się podpisuję pod pytaniem, nie koniecznie nawet w Polsce jeżeli nie ma :P

      Usuń
    2. Kupiłam na stronach francuskich -trzeba wpisać w google" crochet de luneville" np.http://www.broderieplaisir.com/crochet-de-luneville-arrondi-en-palissandre.html

      Usuń
  3. Ja też poszukuję takiego szydełka od czasu, gdy obejrzałam i zachwyciłam się filmem "Jedwabna opowieść". Ile zapłaciłaś za szydełko razem z przesyłką? I który rozmiar nadaje się do haftu na miękkim elastycznym tiulu?
    Pozdrawiam
    Ewa

    OdpowiedzUsuń