niedziela, 3 stycznia 2021

Dystynkcje marszałka

 

Każdy projekt trzeba przygotować, zastanowić się jakie materiały dobrać i jaki sposób haftowania zastosować. Pomimo iż haft bajorkiem nie jest mi obcy jednak dystynkcje dla marszałka robi się rzadko. Dobór materiałów nie stwarza problemów, gdyż mam pełen zasób bajorka. Generalnie haftuje się w 90% grubością 1mm, jednakże z uwagi na dużo podziałów w wężyku postanowiłam zastosować też grubość 0,8mm. Na zdjęciu z łatwością rozróżnicie kolory - złoty i srebrny ciemniejszy i jasny ale różnią się też strukturą są również odmiany matowe i błyszczące o powierzchni gładkiej oraz karbowane o powierzchni nieregularnej. Połączenie ich da dopiero efekt. Wężyk marszałka wykonuję wg projektu ale piękne efekty daje tworzenie z tego materiału własnych projektów.
Z tym materiałem jednak trzeba się obchodzić bardzo ostrożnie - bajorek to droga nić, wygląda jak sprężynka i na pierwszy rzut oka aż chciałoby się sprawdzić i rozciągnąć:) Ta chęć może spowodować, że może ona nadawać się do wyrzucenia.
 
Ale warto popróbować haftu tą nicią bo efekty bywają zachwycające:) 

 Na zdjęciu poniżej wyhaftowany maszynowo kontur wężyka marszałka wraz z orłem , takie małe ułatwienie:) Haft jest na czarnym aksamicie , haft maszynowy wykonywany był na folii i resztki jej widoczne są na tym aksamicie.
 
 
 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz