wtorek, 4 lutego 2014

Kurs haftu nakładanego- cz.3- przenoszenie wzoru na tkaninę

 
 
Tak wygląda moje krosno do małych prac przypięte za pomocą ścisku.Tym sposobem nie muszę trzymać krosna i ręce mam wolne.
 
Oto nasz wzór ,który należy przekalkować na bibułkę lub papier śniadaniowy. Polecam zapisanie sobie zdjecia na dysku a następnie wydrukowanie na formacie A4.
 

Jeżeli tkanina jest jasna przekalkowujemy wzór za pomocą kalki maszynowej /zużytej/ bezpośrednio na tkaninę. Ja mam tkaninę ciemną, więc przekalkowania może nie być widać. Będziemy  stosować inny sposób.
Przypinamy wzor szpileczkami do tkaniny i fastrygujemy nitką kontrastującą do tkaniny
Po delikatnym wydarciu papieru pozostaje nam wzór na tkaninie. I aby nie uszkodzić fastrygi lub jej nie wyciągnąć wraz z papierem- najlepsza do tego jest cienka bibułka:)









Kurs haftu nakładanego- cz.2
Kurs haftu nakładanego-cz.1
Odpowiedzi:
1. Tereniu można temu zaradzić -krosno takie również można wykorzystać napinając boki za pomocą sznurka:) -popatrz jak mam napiętego orła na dużym krośnie:)
http://dch-haft.blogspot.com/2013/11/plan-roczny-rozpoczety.html
2. Wzór jest narysowny na kartce A4 - i tak zrobione jest zdjęcie:)
3. Tereniu -pytaj, pytaj -później będzie łatwiej- najgorzej zacząć:) najgorsze są przygotowania:)

Przygotowujcie się  - ja zajmę się narazie dokończeniem orła.:)

2 komentarze:

  1. O, też stosuję tę metodę z fastrygowaniem wzoru przez bibułkę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Masz rację - spróbuję....
    Jaką wielkość ma haft - ustawić druk na całą kartkę A4, czy z ramką - czyli troszkę mniejszy?

    Jeszcze nie zaczęłam, a już pytaniami Cię zasypuję.
    Ściskam mocno.

    OdpowiedzUsuń