sobota, 22 lutego 2014

Kurs haftu kładzionego cz.5- Ścieg kładziony na podkładzie z nitki.



Ścieg kładziony na podkładzie z nitki.

W miejscu rozdzielającym płatki przyszywamy podwójnie złożoną grubą nitkę bawełnianą, która będzie naszym podkładem. Rozpoczynamy przyszycie od zamocowania pętelki powstałej od złożenia nitki a następnie co ok 5 mm przyszywamy mocują obydwie nitki -końcówki w tym wypadku możemy przewlec na lewą stronę , lub możemy obciąć ale w tym wypadku ostatni ścieg musi dokładnie mocować nitki na końcu .



Na tak przygotowanym odkładzie zaczynamy haft nakładany podwójną nitką złotą. Do mocowania nitki złotej potrzebujemy tej samej nitki do szycia co w przypadku obramowania kwiatka.
 
 
 
 
 
Poniżej czerwona linia przedstawia miejsca przytrzymania nitki złotej
 
 Schemat przyszycia nitki złotej

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 





 
Układamy nitkę złotą jak na zdjęciu a przymocowujemy przed i za podkładem, w środku pomiędzy podkładami oraz na końcu płatka wg szkicu powyżej. Następnie zawracamy nitkę złotą i powtarzamy czynność aż do zapełnienia całej powierzchni
Uwaga :szyjemy tak aby rzędy ściśle przylegały jeden do drugiego, proponuję szycie zgodnie ze strzałką na zdjęciu. Taki sposób szycia przyciągnie nam przyszywaną nitkę do rzędu poprzedniego. 

5 komentarzy:

  1. Próbuję i nie wyrabiam na zakrętach .... Muszę zacząć od nowa juuuuuuuuuuuuuutro :):):)
    Mam inne "złotka", podobne.
    Pozdrawiam wiosennie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. trzymam Tereniu kciuki:)

      Usuń
    2. Wyszło fatalnie, zaraz pokażę. Kolejny raz pruć nie będę.... chyba, że ciąg dalszy będzie choć odrobinę lepszy.
      Na drugi raz wykop mnie do xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx, które zaniedbuję ostatnio strasznie :(

      Usuń
    3. Tereniu -do wszystkiego trzeba czasu .. jest nieźle , a byłoby zupełnie dobrze i ściśle gdy będziesz przyszywać nitkę złotę szyjąc do rzędu poprzedniego

      Usuń
    4. Ja tak szyłam Dorotko ::) tylko ta moja nitka z Madeiry jest tak luźno poskręcana....
      Chodzi mi o to, że czerwony ścieg nie tworzy u mnie ładnej linii prostej na płatku, tylko jest pijany :).

      Usuń