sobota, 22 lutego 2014

Kurs haftu kładzionego cz.5- Ścieg kładziony na podkładzie z nitki.



Ścieg kładziony na podkładzie z nitki.

W miejscu rozdzielającym płatki przyszywamy podwójnie złożoną grubą nitkę bawełnianą, która będzie naszym podkładem. Rozpoczynamy przyszycie od zamocowania pętelki powstałej od złożenia nitki a następnie co ok 5 mm przyszywamy mocują obydwie nitki -końcówki w tym wypadku możemy przewlec na lewą stronę , lub możemy obciąć ale w tym wypadku ostatni ścieg musi dokładnie mocować nitki na końcu .



Na tak przygotowanym odkładzie zaczynamy haft nakładany podwójną nitką złotą. Do mocowania nitki złotej potrzebujemy tej samej nitki do szycia co w przypadku obramowania kwiatka.
 
 
 
 
 
Poniżej czerwona linia przedstawia miejsca przytrzymania nitki złotej
 
 Schemat przyszycia nitki złotej

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 





 
Układamy nitkę złotą jak na zdjęciu a przymocowujemy przed i za podkładem, w środku pomiędzy podkładami oraz na końcu płatka wg szkicu powyżej. Następnie zawracamy nitkę złotą i powtarzamy czynność aż do zapełnienia całej powierzchni
Uwaga :szyjemy tak aby rzędy ściśle przylegały jeden do drugiego, proponuję szycie zgodnie ze strzałką na zdjęciu. Taki sposób szycia przyciągnie nam przyszywaną nitkę do rzędu poprzedniego. 

5 komentarzy:

  1. Próbuję i nie wyrabiam na zakrętach .... Muszę zacząć od nowa juuuuuuuuuuuuuutro :):):)
    Mam inne "złotka", podobne.
    Pozdrawiam wiosennie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyszło fatalnie, zaraz pokażę. Kolejny raz pruć nie będę.... chyba, że ciąg dalszy będzie choć odrobinę lepszy.
      Na drugi raz wykop mnie do xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx, które zaniedbuję ostatnio strasznie :(

      Usuń
    2. Tereniu -do wszystkiego trzeba czasu .. jest nieźle , a byłoby zupełnie dobrze i ściśle gdy będziesz przyszywać nitkę złotę szyjąc do rzędu poprzedniego

      Usuń
    3. Ja tak szyłam Dorotko ::) tylko ta moja nitka z Madeiry jest tak luźno poskręcana....
      Chodzi mi o to, że czerwony ścieg nie tworzy u mnie ładnej linii prostej na płatku, tylko jest pijany :).

      Usuń